Postav se za pravdu proti dezinformacím
Cílem NELEŽ je omezit šíření dezinformací v online prostoru. Upozorňujeme zadavatele reklamy, že se jejich komunikace může vyskytovat v negativním kontextu a ohrozit tak reputaci samotné značky. Proto zadavatele žádáme, aby svojí reklamou nefinancovali dezinformační a manipulativní weby, jejichž obsah rozděluje společnost.
Kdo jsme?
Jak dezinformace
škodí?
se záměrem zmatení veřejnosti
Metodika určování dezinformačních webů
nezávislé žurnalistiky
Díky speciálnímu vojenskému zpravodajskému systému OSINT poskytuje Semantic Visions pokročilou sémantickou analýzu velkých dat. To slouží k propojení miliard online zpravodajských článků ve 12 světových jazycích (z více než 900 000 veřejně dostupných online zpravodajských zdrojů).
Tento shluk informací pak promění v jedinečnou znalostní základnu postavenou na významech vyšších úrovní (tisíce takzvaných sémantických kategoriích), která podporuje identifikaci online trendů, narativů a hrozeb.
Firma monitoruje 90% online zpravodajského obsahu z celého světa, který je analyzován a aktualizován každých 30 minut. To je denně více než 1 milion online zpravodajských článků a blogů.
Fond se zaměřuje na tři charakteristiky, které považuje za zásadní při posuzování důvěryhodnosti webu: transparentnost média, poctivé nakládání se zdroji, profesionální práce se sdělením. Tato metodologie neposuzuje míru dezinformací, ale jakým způsobem je se zdroji a textem nakládáno. Do celkového pohledu tato metodika patří, protože mnoho dezinformací se objevuje na základě špatné, neprofesionální práce redakce a tím je umožněno další šíření dezinformací.
Důvěryhodnost daného webu zkoumá komise (spisovatel / politolog / publicista / umělec / lékař / biolog / učitel / historik…) na základě svého přesvědčení o společenské prospěšnosti daného média.
www.konspiratori.sk. Z těchto 3 rozdílných mechanik jsme vytvořili průsečík webů, které se v jednotlivých analýzách překrývají a jsou podle našeho názoru nejvíce toxické a doporučujeme je k blokaci v rámci reklamního nákupu.
Seznam
webů,
uvedené metodiky za dezinformační
Jak neinzerovat na dezinformačním webu
Mezinárodní
zapojení
Cílem GDI je snížit počet dezinformačních webů a odstřihnout je od finančních zdrojů. Aktivně spolupracujeme s vládami, firmami a občanskými společnostmi na celém světě. Fungování je postaveno na 3 základních pilířích: neutralitě, nezávislosti a transparentnosti.
Podporovatelé
NELEŽ
zodpovědných partnerů
Kontakt
