Zakladatelé spolku

Roman_Cihalik

Roman Čihalík

Předseda spolku
Pochází z úrodného kraje okolo Olomouce. Chvíli koketoval s medicínou, ale nakonec vystudoval učitelství, ke kterému se rád vrací jako přednášející na různých vysokých školách. Reklamní kariéru začínal v Leo Burnett, v době největšího rozkvětu agentury na českém trhu. Později prošel agenturami Kaspen/Jung von Matt, Mark/BBDO a VCCP. Další roky strávil v digitálních agenturách Nydrle a Zaraguza, kde se naučil jak efektivně pracovat se značkou v online prostředí. Nyní spoluvede kreativní oddělení v nejstarší ryze české agentuře Comtech_CAN. Během své kariéry pracoval pro klienty Pilsner Urquell, O2, Kooperativa, ČSA, Vitana, Nestlé, Unilever, Mercedes-Benz, Samsung, Madeta nebo Tanec Praha. Za svou práci získal řadu prestižních lokálních i zahraničních cen. Zasedal v porotách ADC, ADCE, Young Lions a NY Advertising Festival. Jeho práce jsou publikované v prestižních světových magazínech Lürzer's Archive a Shots. Je členem výboru ADC Czech Republic, protože mu obor komerční komunikace není lhostejný.
Bob_Kartous

Bob Kartous

Místopředseda spolku
Absolvoval Pedagogickou fakultu a Fakultu sportovních studií MU v Brně a následně doktorské studium na Fakultě společenských věd UK v Praze. Spolupracuje s organizací EDUin, Vysokou školou ekonomie a managementu, Aspen Institute Central Europe a s centrem současného umění DOX. Je mluvčím Českých elfů, skupiny bojující proti dezinformacím v českém kyberprostoru. Také je editorem kritického deníku Britské listy. Vydal knihu No Future: Vezeme děti na parním stroji do virtuální reality o vzdělávání pro budoucnost.
Frantisek_Vrabel

František Vrabel

Místopředseda spolku
Šéfuje firmě Semantic Visions, která denně zpracovává milion článků ze 600 tisíc zdrojů – to dělá celých devadesát procent veškerého mediálního obsahu na internetu. „Náš systém musí být chytřejší než vyhledávače typu Google – musí chápat, o čem zpracovávané dokumenty jsou,“ vysvětluje. „Za tímto účelem využíváme sémantickou analýzu, jinými slovy naše stroje pracují s jazykem, významem slov a kontextem. A kromě toho umíme pracovat s více řečmi současně – v současné době zvládáme jedenáct nejčastěji používaných světových jazyků, mimo jiné češtinu.“ Jeho týmu se mimo jiné podařilo vyvrátit tvrzení, že ruská propaganda neexistuje. Zásadní pro její šíření u nás je online prostor, v čele s Facebookem.
Petr_Vlasak

Petr Vlasák

Člen spolku
Narodil se jako Husákovo dítě a vyrostl jako dítě revoluce. Tu sametovou v roce 1989 prožil jako člen stávkového výboru Vysoké školy ekonomické. Po absolutoriu pracoval jako marketér v Unileveru na značce Algida. Později byl textařem v agenturách Grey, Saatchi & Saatchi a DDB. Nyní je jedním z kreativních ředitelů v české agentuře Comtech_CAN. Vyjma českých ocenění za kreativitu dosáhl na ceny Golden Drum v Portoroži, Golden Rose v Montreux, Epica, Clio Awards v Los Angeles a jeho práce pro Český červený kříž byla vybrána pro Exhibition for Good na Cannes Lions 2019. Je spoluzakladatelem hnutí AntiSanta, prezidentem českého Creative Copywriters Clubu a držitelem Zlatého ohníčku za přínos české reklamě. Věří, že v komerční komunikaci je stále za co bojovat.
Richard_Stiebitz

Richard Stiebitz

Člen spolku
Od roku 1992 si jako kreativec, později jako Creative Director, prošel mnoha nadnárodními agenturami, např. MARK/BDO, Young&Rubicam, Saatchi&Saatchi nebo DDB. Do roku 2018 se podílel na vedení firmy Wunderman z pozice Chief Creative Officer. Během své profesní kariéry se podílel na kreativních a komunikačních konceptech pro tyto značky: Česká spořitelna, Citroën, Ford Motor Company, Unilever, Prazdroj, České dráhy, c.k. Fischer, Shell, Microsoft, innogy, Vodafone, T-Mobile, O2, Komerční banka, Dr. Max, Equabank, Konica Minolta, Paul Mitchell. Je držitelem mnoha lokálních i mezinárodních ocenění a zasedal v porotách reklamních festivalů ADCE, ADC Czech Republic, Golden Drum, IMC Czech Awards a SIGI Award. Za svůj dlouholetý celkový přínos české reklamě je držitelem Zlatého ohníčku, zvláštního ocenění udělovaného ADC Czech Republic. Své zkušenosti rád předává na VŠKK, VŠE nebo VOŠ Michael.
Pavel_Sobek

Pavel Sobek

Člen spolku
Textař, idea maker, Freelance Creative Director. Mezi roky 2005 – 2015 prošel prestižními agenturami Mark BBDO, Domino BBDO Riga, Havas a MADE BY VACULIK. Jako kreativní ředitel, idea maker a textař pracoval na úspěšných kampaních pro klienty Komerční banka, T-Mobile, Wrigley, GE Money Bank, Toyota, Renault, Amnesty International, Česká filharmonie a řadu dalších. Realizované práce získaly ocenění za efektivitu i kreativitu na mezinárodních a domácích festivalech. Několikrát byl členem českých i zahraničních porot na reklamních soutěžích. Jeho kampaně byly publikovány v prestižním časopise Lürzer's Archive. Je držitelem titulu Best Of The Best pro nejlepšího textaře ČR za rok 2007. Od roku 2016 pracuje jako nezávislý profesionál na komunikačních kampaních. Organizuje konferenci Kontext, která se zabývá psaným a mluveným slovem v kontextu dnešní doby. Vydal 2 básnické sbírky.
Ivan_Manolov

Ivan Manolov

Člen spolku
Muzikant, hudební skladatel a textař. Vystřídal mnoho hudebních žánrů, hrál se skupinami Progres 2, Drunk President, Burma Jones, Děti kapitána Morgana a DG 307, v současné době spolupracuje s Evou Turnovou. V minulosti podnikal, pracoval pro mnoho reklamních agentur jako copywriter a idea maker, byl šéfredaktorem magazínu o reklamě MEM, podílel se na scénářích zábavního pořadu Týden v tahu pro Českou televizi, který se nakonec na obrazovky nedostal. Několik let pracoval v marketingu České spořitelny jako copywriter a pak jako vedoucí obsahu. Nyní vede kreativní tým v reklamní agentuře Boomerang. Podílí se na komunikačních konceptech pro značky Radegast, Peugeot, Citroën, Emil Frey, Kooperativa a další.
Katerina_Hobrlandova

Kateřina Hobrlandová

Ředitelka komunikace
Začátek její profesní dráhy je spojen se zlatou érou reklamy. V té době fungovala jako TV produkční a producentka a pomáhala na svět bezpočtu reklam pro mezinárodní i lokální značky. Je zastáncem chytré, vtipné i hluboké reklamy, která nelže a snaží se zaujmout jednoduchou ideou a kreativním zpracováním. Kvalitu staví na úkor kvantity. Nebaví ji slevové šílenství ve stylu Black Fridays a vlastně vše, co se točí kolem slev, považuje také za dezinformaci. Vyhraňuje se vůči manipulativnímu jednání i veškerému smogu, který nás obklopuje. V současnosti působí ve výboru Art Directors Clubu, kde se produkčně a organizačně věnuje nejprestižnější lokální soutěži kreativity ADC Creative Awards. Angažuje se ve vzdělávání v oblasti kreativních procesů v komerční komunikaci.
Zavřít